Můj příběh

Posledních pět let jsem měl díky konzultacím možnost mluvit s desítkami firem a podnikatelů o tom, co řeší ve svém podnikání za obtíže a překážky. Ačkoliv téměř každý považoval své podnikání za unikátní a odlišné od jiných na trhu, oblasti, kde se vyskytují komplikace, se shodovaly. Opakovala se témata „Kde sehnat zákazníka bez nutnosti jej neustále nahánět“ a „Jak zvýšit opakované objednávky a udržet si stávající zákazníky“.

Tyto otázky jsem si i já pokládal velmi často. Naprostou většinu svého pracovního života jsem působil jako obchodní zástupce a pracoval klasickým stylem. Hledal jsem na internetu nebo i při cestě po regionu potenciální zákazníky, těm volal, nabízel, prodával, vnucoval se. Někdy jsem měl počáteční databázi od svého předchůdce, jindy jsem začínal s nula zákazníky. Pracoval jsem jak pro firmy zavedené na trhu, tak začínající. Vyzkoušel jsem si prodej domácích spotřebičů, léčiv a potravinových doplňků, kuchyňských potřeb, cukrovinek přímo z auta i nabídku vzdělávání a dotací.

Vždy jsem patřil mezi nejlepší obchodníky v týmu, zároveň jsem ale díky tomu získal jistou slepotu vůči novým možnostem. Stávající systém dokázal zajistit zakázky a já neměl důvod, chuť ani čas zkoušet jiné možnosti. Tak jsem si to alespoň říkal. Dnes si mohu říci, že jsem byl příliš pohodlný a hloupý.

Změna mého pohledu na podnikání i osobní rozvoj začala v okamžiku, kdy jsme na jedné poradě firmy řešili slabou reakci zákazníků na zaslané emaily. I přesto, že jsem klientům předem volal, než jim něco poslal, jejich odpovědi byly minimální. Jeden z kolegů nadhodil, že na internetu zaregistroval jméno David Kirš, který tvrdí, že emaily jsou velmi efektivním kanálem prodeje. Zaujalo mne to, a i když jsem tomu příliš nevěřil, rozhodl jsem si to prověřit.

Přihlásil jsem se do online programu Email Academy a procházel si postupně jednotlivé kroky, zároveň naučené rovnou zaváděl dle možností do praxe. Zjistil jsem, že komunikovat a hledat klienty lze i jinak, než stávajícím způsobem. Na firemní web jsem nastavil formulář - připravil magnet. Začal jsem pravidelně komunikovat s klienty emailem a připomínat se i těm, co si hned nekoupili. Výsledkem bylo zvýšení počtu klientů, kteří se ozývali sami. Danou problematiku jsem proto začal studovat podrobněji.

Zúčastnil jsem se živého semináře Milionové impérium a přihlásil se do dalších online kurzů nejen od Davida, ale i od dalších odborníků na online marketing. Uvědomil jsem si, že jsem několik let prospal v nevědomosti a téma online marketingu mne začalo obrovsky bavit.

Moje touha věnovat se více tvorbě a aplikaci marketingových strategií se ještě více naplnila na podzim roku 2014, kdy jsem dostal příležitost řídit po obchodní a marketingové stránce CRM Anabix (jeden z online programů původní Platformy Firmy 2.0). V roce 2015 jsem se stal oficiálním partnerem firmy SmartSelling a.s. a v letní Email Academy vedl 39 podnikatelů a firem. Ze žáka, jsem se stal učitelem, který se dál učí. 🙂

Při práci jsem začal studovat na soukromé vysoké škole Newton College v Brně obor Mediální management, který jsem v červnu 2016 úspěšně dokončil. Od září 2016 ve studiu pokračuji na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v oboru Marketingová komunikace.

Po pěti letech nového myšlení a využívání online marketingu, bych to nyní ani jinak dělat nechtěl. Je super pocit, když vám klient sám zavolá, napíše, že má zájem o schůzku nebo chce koupit, bez toho aniž jej naháníte. To bych přál i vám, co tohle zažíváte málo nebo skoro vůbec.

Podle Dynamiky Bohatství (naše oblíbená typologie) jsem profil Tvůrce (podrobněji se podívat, co to u mne znamená, můžete pod odkazem) ve stručnosti jsem ten, který přichází s novými myšlenkami a dokáže se podívat na věci s nadhledem. Tyto předpoklady se mi hodí i při online a osobních konzultacích a vítají je také moji klienti.

Za základ považuji vždy správné nastavení podnikatelské strategie a zacílení na toho správného cílového zákazníka, ideálně s využitím chytrých online systémů. Mám radost, když mohu předávat své zkušenosti ostatním a vidět jejich procitnutí a vděčnost, je pro mne úžasný pocit.

Pojďme se i spolu podívat na vaše podnikání. Rád pomohu i vám!