O Štěpánovi

Poslední čtyři roky mám díky konzultacím možnost mluvit s desítkami firem a podnikatelů o tom, co řeší ve svém podnikání za obtíže a překážky.

Ačkoliv téměř každý považuje své podnikání za unikátní a odlišné od jiných na trhu, oblasti, kde se vyskytují komplikace, se shodují. Opakují se témata „Kde sehnat zákazníka bez nutnosti jej neustále nahánět“ a „Jak zvýšit opakované objednávky a udržet si stávající zákazníky“.

Výše uvedené otázky jsem si i já pokládal velmi často. Naprostou většinu svého pracovního života jsem působil jako obchodní zástupce a pracoval klasickým stylem.

Hledal jsem na internetu nebo i při cestě po regionu potenciální zákazníky, těm volal, nabízel, prodával, vnucoval se. Někdy jsem měl počáteční databázi od svého předchůdce, jindy jsem začínal s nula zákazníky. Pracoval jsem jak pro firmy zavedené na trhu, tak začínající. Vyzkoušel jsem si prodej domácích spotřebičů, léčiv a potravinových doplňků, kuchyňských potřeb, cukrovinek přímo z auta i nabídku vzdělávání a dotací.

Vždy jsem patřil mezi nejlepší obchodníky v týmu, zároveň jsem ale díky tomu získal jistou slepotu vůči novým možnostem. Stávající systém dokázal zajistit zakázky a já neměl důvod, chuť ani čas zkoušet jiné možnosti. Tak jsem si to alespoň říkal. Dnes si mohu říci, že jsem byl příliš pohodlný a hloupý.

Štěpán - Segmentace zákazníků

Změna mého pohledu na podnikání i osobní rozvoj začala v okamžiku, kdy jsme na jedné poradě firmy řešili slabou reakci zákazníků na zaslané emaily. I přesto, že jsem klientům předem volal, než jim něco poslal, jejich odpovědi byly minimální. Jeden z kolegů nadhodil, že na internetu zaregistroval jméno David Kirš, který tvrdí, že emaily jsou velmi efektivním kanálem prodeje. Zaujalo mne to, a i když jsem tomu příliš nevěřil, rozhodl jsem si to prověřit.

Přihlásil jsem se do online programu Email Academy a procházel si postupně jednotlivé kroky, zároveň naučené rovnou zaváděl dle možností do praxe. Zjistil jsem, že komunikovat a hledat klienty lze i jinak, než stávajícím způsobem.

Na firemní web jsem nastavil formulář - připravil magnet. Začal jsem pravidelně komunikovat s klienty emailem a připomínat se i těm, co si hned nekoupili. Také jsem se více zajímal o jednotlivé typy našich zákazníků. Výsledkem bylo zvýšení počtu klientů, kteří se ozývali sami. Danou problematiku jsem proto začal studovat podrobněji.

 

Štěpán - Segmentace zákazníků

Zúčastnil jsem se živého semináře Milionové impérium a přihlásil se do dalších online kurzů nejen od Davida, ale i od dalších odborníků na online marketing. Uvědomil jsem si, že jsem několik let prospal v nevědomosti a téma online marketingu mne začalo obrovsky bavit.

Moje touha věnovat se více tvorbě a aplikaci marketingových strategií se ještě více naplnila na podzim roku 2014, kdy jsem dostal příležitost být součástí týmu CRM Anabix (jeden z online programů původní Platformy Firmy 2.0). V roce 2015 jsem se stal také oficiálním partnerem firmy SmartSelling a.s. a téhož roku v letní Email Academy vedl 39 podnikatelů a firem. Ze žáka, jsem se stal učitelem, který se dál učí. 🙂

Štěpán - Segmentace zákazníků

Při práci jsem začal studovat na soukromé vysoké škole Newton College v Brně obor Mediální management, který jsem v červnu 2016 úspěšně dokončil. Od září 2016 ve studiu pokračuji na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v oboru Marketingová komunikace.

Po čtyřech letech nového myšlení a využívání online marketingu, bych to nyní ani jinak dělat nechtěl. Je super pocit, když vám klient sám zavolá, napíše, že má zájem o schůzku nebo chce koupit, bez toho aniž jej naháníte. To bych přál i vám, co tohle zažíváte málo nebo skoro vůbec.

 

 

Štěpán - Segmentace zákazníků

Podle Dynamiky Bohatství (naše oblíbená typologie) jsem profil Tvůrce (podrobněji se podívat, co to u mne znamená, můžete pod odkazem) ve stručnosti jsem ten, který přichází s novými myšlenkami a dokáže se podívat na věci s nadhledem. Tyto předpoklady se mi hodí i při online a osobních konzultacích a vítají je také moji klienti.

Za základ považuji vždy správné nastavení podnikatelské strategie a zacílení na toho správného cílového zákazníka, ideálně s využitím chytrých online systémů. Mám radost, když mohu předávat své zkušenosti ostatním a vidět jejich procitnutí a vděčnost, je pro mne úžasný pocit.

Uložit

Štěpán - Segmentace zákazníků

Poslední tři roky jsem měl díky konzultacím možnost mluvit s desítkami firem a podnikatelů o tom, co řeší ve svém podnikání za obtíže a překážky. Ačkoliv téměř každý považoval své podnikání za unikátní a odlišné od jiných na trhu, oblasti, kde se vyskytují komplikace, se shodovaly. Opakovala se témata „Kde sehnat zákazníka bez nutnosti jej neustále nahánět“ a „Jak zvýšit opakované objednávky a udržet si stávající zákazníky“.

Tyto otázky jsem si i já pokládal velmi často. Naprostou většinu svého pracovního života jsem působil jako obchodní zástupce a pracoval klasickým stylem. Hledal jsem na internetu nebo i při cestě po regionu potenciální zákazníky, těm volal, nabízel, prodával, vnucoval se. Někdy jsem měl počáteční databázi od svého předchůdce, jindy jsem začínal s nula zákazníky. Pracoval jsem jak pro firmy zavedené na trhu, tak začínající. Vyzkoušel jsem si prodej domácích spotřebičů, léčiv a potravinových doplňků, kuchyňských potřeb, cukrovinek přímo z auta i nabídku vzdělávání a dotací.

Vždy jsem patřil mezi nejlepší obchodníky v týmu, zároveň jsem ale díky tomu získal jistou slepotu vůči novým možnostem. Stávající systém dokázal zajistit zakázky a já neměl důvod, chuť ani čas zkoušet jiné možnosti. Tak jsem si to alespoň říkal. Dnes si mohu říci, že jsem byl příliš pohodlný a hloupý.

Změna mého pohledu na podnikání i osobní rozvoj začala v okamžiku, kdy jsme na jedné poradě firmy řešili slabou reakci zákazníků na zaslané emaily. I přesto, že jsem klientům předem volal, než jim něco poslal, jejich odpovědi byly minimální. Jeden z kolegů nadhodil, že na internetu zaregistroval jméno David Kirš, který tvrdí, že emaily jsou velmi efektivním kanálem prodeje. Zaujalo mne to, a i když jsem tomu příliš nevěřil, rozhodl jsem si to prověřit.

Přihlásil jsem se do online programu Email Academy a procházel si postupně jednotlivé kroky, zároveň naučené rovnou zaváděl dle možností do praxe. Zjistil jsem, že komunikovat a hledat klienty lze i jinak, než stávajícím způsobem. Na firemní web jsem nastavil formulář - připravil magnet. Začal jsem pravidelně komunikovat s klienty emailem a připomínat se i těm, co si hned nekoupili. Výsledkem bylo zvýšení počtu klientů, kteří se ozývali sami. Danou problematiku jsem proto začal studovat podrobněji.

Zúčastnil jsem se živého semináře Milionové impérium a přihlásil se do dalších online kurzů nejen od Davida, ale i od dalších odborníků na online marketing. Uvědomil jsem si, že jsem několik let prospal v nevědomosti a téma online marketingu mne začalo obrovsky bavit.

Moje touha věnovat se více tvorbě a aplikaci marketingových strategií se ještě více naplnila na podzim roku 2014, kdy jsem dostal příležitost řídit po obchodní a marketingové stránce CRM Anabix (jeden z online programů původní Platformy Firmy 2.0). V roce 2015 jsem se stal oficiálním partnerem firmy SmartSelling a.s. a v letní Email Academy vedl 39 podnikatelů a firem. Ze žáka, jsem se stal učitelem, který se dál učí. 🙂

Při práci jsem začal studovat na soukromé vysoké škole Newton College v Brně obor Mediální management, který jsem v červnu 2016 úspěšně dokončil. Od září 2016 ve studiu pokračuji na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v oboru Marketingová komunikace.

Po čtyřech letech nového myšlení a využívání online marketingu, bych to nyní ani jinak dělat nechtěl. Je super pocit, když vám klient sám zavolá, napíše, že má zájem o schůzku nebo chce koupit, bez toho aniž jej naháníte. To bych přál i vám, co tohle zažíváte málo nebo skoro vůbec.

Podle Dynamiky Bohatství (naše oblíbená typologie) jsem profil Tvůrce (podrobněji se podívat, co to u mne znamená, můžete pod odkazem) ve stručnosti jsem ten, který přichází s novými myšlenkami a dokáže se podívat na věci s nadhledem. Tyto předpoklady se mi hodí i při online a osobních konzultacích a vítají je také moji klienti.

Za základ považuji vždy správné nastavení podnikatelské strategie a zacílení na toho správného cílového zákazníka, ideálně s využitím chytrých online systémů. Mám radost, když mohu předávat své zkušenosti ostatním a vidět jejich procitnutí a vděčnost, je pro mne úžasný pocit.

Pojďme se i spolu podívat na vaše podnikání. Rád pomohu i vám!

Pojďme se i spolu podívat na vaše podnikání. Rád pomohu i vám!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus. 

Segmentace zákazníků - odkaz, info, fotka

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam ac dolor at leo feugiat convallis. Donec congue porttitor scelerisque. Donec leo ligula, porttitor non enim id, mattis tristique tellus. 

Smart Parnter - odkaz, fotka + info